پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

باز بودن سینما به تنهایی کافی نیست

 


منوچهر محمدی تاکید کرد: با توجه به وضعیت سینماها باید هر چه سریع‌تر یک کمیته بحران تشکیل شود، چون با این روند چاره‌ای جز بسته شدن سالن‌های سینما نمی‌ماند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا این تهیه کننده سینما که مدیر دو مجموعه سینمایی «پردیس زندگی» و «مگامال» نیز هست، درباره تاثیر اکران فیلم‌های خارجی بر جذب مخاطب گفت: اساسا از آنجایی که از سینما استقبال نمی‌شود به طور طبیعی فیلم‌های خارجی هم همین وضعیت را دارند و فروش آن‌ها بسیار اندک است و این‌ فیلم ها هم نتوانستند به جذب مخاطب کمک کنند. در این شرایط باید سریعاً کمیته بحران تشکیل شود چون باز بودن سینما به تنهایی کافی نیست، بلکه باید فیلم خوب و قوی هم وجود داشته باشد که مخاطب علاقه‌مند شود به سینما بیاید تا سالن‌ها به شکل کج دار و مریز این مرحله را سپری کنند. در غیراینصورت اگر وضعیت بخواهد به همین ترتیب ادامه پیدا کند، سالن‌دارها ناگزیر به سمت تعطیلی خواهند رفت.


محمدی درباره نحوه تصمیم‌گیری در کمیته بحران هم  گفت: ما هنوز سینما را  با روش‌های سال ۹۸ و سال‌های قبل‌تر که ترکیبی از تصمیم های دولت و صنف بود اداره می‌کنیم، در صورتی که الان باید ساز و کارهای دیگری از طرف دولت وضع شود و دولت اگر می خواهد از سرِ خط سینما یعنی تولید تا انتهای خط که سالن‌ها هستند، تعطیل نشود باید اقدامات عاجلی انجام دهد. البته وقتی می‌گویم کمیته بحران، منظورم این نیست که فقط یک اسم باشد بلکه باید کمیته‌ای دارای اختیار و منابع مالی باشد و همچنین بتواند با دستگاه‌های ذیربط دیگر هماهنگی لازم را به عمل آورد.


این تهیه کننده سینما تاکید کرد: سینمادارها قطعا راضی به بستن سالن‌ها نیستند، اما وقتی استقبال نشود و فیلمی هم  نداشته باشیم چاره ای جز تعطیلی نیست.





لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D