پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/9 1403
خبر

«خط باریک قرمز» در هنروتجربه اکران می‌شود

 


مستند «خط باریک قرمز» که قرار بود نوروز ۹۹ اکرانش در گروه هنروتجربه را آغاز کند و به دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشش به تعویق افتاد از دوشنبه ششم مرداد در سینماهای هنروتجربه اکران می‌شود.


مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیت‌های مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال اکران شود، درنهایت با پایان‌بندی متفاوتی با نسخه جشنواره‌ای، اکران خود را از دوشنبه ششم مرداد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند.


در آستانه اکران هم‌چنین پوستر جدید فیلم با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد. طراح پوستر فیلم سعی کرده بیشتر به حال و هوای اصلی و محتوای دراماتیک و پرکشش فیلم نزدیک شود تا مخاطب پیش از ورود به سالن های سینما بیشتر در فضای فیلم قرار بگیرد.


مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست، بعد از حضور در جشنواره‌های مختلف در سال ۹۸ موفق به دریافت جوایز متعددی شد. این مستند تا به حال برنده جوایزی در جشنواره بین المللی سینماحقیقت شده است از جمله تندیس هنروتجربه، بهترین فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی، بهترین فیلم‌برداری و نیز جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت. «خط باریک قرمز» نماینده سینمای مستند ایران در آسیاپاسفیک بوده است.


در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.


فرزاد خوشدست در گفت‌وگویی درباره داستان این فیلم به سایت هنروتجربه گفته بود:«این مستند درباره یک گروه نوجوان بزهکار است که از میان ۱۷۰ مجرم در کانون اصلاح و تربیت انتخاب شده‌اند و با کمک چند مربی نمایشی آموزش داده می‌شوند. آن‌ها به تدریج از طریق تمرین‌های نمایشی ناگفته‌های زندگی خود را بیان می‌کنند و تصمیم می‌گیرند نمایش‌نامه‌ای را روی صحنه ببرند و کارشان را در یک جشنواره مهم در خارج از زندان روی صحنه ببرند تا شاید از این طریق یک روز از زندان خارج شوند».


او هم چنین فیلم خود را یک هشدار می‌داند که برمبنای تئوری تأثیر سایکودرام ساخته شده است:«من به عنوان مستند ساز که در دل اتفاقات تلخ اجتماعی بوده‌ام نگرانم ،به دلیل بالا رفتن جمعیت کیفری و…فیلم «خط باریک قرمز» پیشنهاد مدرسه سایکو درام را مطرح می‌کند».



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D