پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/30 1403
خبر

۴۴ هزار مخاطب سینمایی در ۴ روز

  

حسین انتظامی؛ رئیس سازمان سینمایی در توئیتی با اعلام حضور بیش از ۱۸ هزار تماشاگر در سالن‌های سینما در روز جمعه، از مخاطبان و سینماداران به خاطر رعایت ضوابط بهداشتی تشکر کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، متن توییت انتظامی به این شرح است:


«امروز بالغ بر ۱۸ هزار نفر به سینما رفتند؛ استقبالی دور از انتظار. این در حالی است که ناوگان نمایش کامل نبوده و تعداد زیادی از سینماها کار خود را در روزهای آینده شروع می کنند. فیلم دیدن در سینما یک آیین است. سپاس از مخاطبان و سینماداران به خاطر رعایت ضوابط بهداشتی».


بر اساس آمار اعلام شده روابط عمومی سازمان سینمایی،در دور جدید بازگشایی سینماها نزدیک به ۴۴ هزارنفر مخاطب فیلم‌های روی پرده بودند.


مسعود نجفی؛ روابط عمومی سازمان سینمایی با بیان این‌که آمار فروش و مخاطب فیلم‌ها از اول تیر روزانه در سایت سازمان سینمایی منتشر شده است، در برنامه «نقد سینما» گفت: «از اواسط هفته پیش رو این آمار به تفکیک فروشنده، گیشه، تخفیفات، سالن، فیلم و حتی ساعت خرید در سامانه «سمفا» به صورت آنلاین اعلام خواهد شد تا مورد استفاده سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه قرار گیرد. با توجه به تاکید رئیس سازمان سینمایی مبنی بر شفاف سازی، در سال گذشته سامانه «سینماشهر» این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد و امسال قرار است سامانه «سمفا» آمار اکران را کامل‌تر منتشر کند».


او با اشاره به آمار مخاطبان سینما بعد از بازگشایی گفت: «۴۳ هزار و ۹۶۱ نفر تا روز شنبه مخاطب فیلم‌های روی پرده بودند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد به «شنای پروانه»، ۲۵ درصد به فیلم «خوب بد جلف ۲» و ۱۵ درصد به فیلم‌های دیگر اختصاص دارد».


نجفی مخاطبان پنج شنبه و جمعه را حدود ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: «تا این لحظه(۲۳:۳۰) ۱۸ هزار و ۵۷۴ نفر مخاطب فیلم‌های جمعه بودند که چند سانس فوق العاده هم‌چنان ادامه دارد. با آماری که از فروش فیلم‌ها در دو روز اخیر مشاهده شد، به روند اکران فیلم‌ها در روزهای آینده می‌توانیم خوشبین باشیم. خصوصا اینکه باید اعتماد مردم به سالن‌های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها از سوی پرسنل و تماشاگران جلب شود».



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D