پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

در دیدار تئاتری‌ها با مدیرکل ارشاد اصفهان چه گذشت؟

 

پس از تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، اعضای گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری؛ ازجمله تئاتر، دیدارهایی با سیدسعید سرابی داشتند.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطالبات مطرح شده از سوی انجمن در این دیدار اظهار کرد: به دلیل شرایط بد هنرمندان تئاتر و اجراهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده بود، درخواست ملاقات با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را داشتیم که متوجه شدیم قرار است فرد دیگری جایگزین ایشان شود، به همین دلیل بلافاصله بعد از تودیع و معارفۀ مرسوم، درخواست خود را طرح کردیم و ازآنجاکه کارنامۀ آقای سرابی در حوزه تئاتر در شهرهایی که عهده‌دار مسئولیتی در آن بوده روشن است، به همراه دیگر اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با دلی پر امید به دیدار ایشان رفتیم.


محمد ترابی ادامه داد: در این جلسه از تمام وعده‌های که پیش‌تر به ما داده اما به هر دلیل عملیاتی نشده بود، گفتیم و ابراز امیدواری کردیم که تغییری در این رویه حاصل شود.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان تصریح کرد: نبود سالن در اختیار انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، واگذاری تنها مجموعه سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به بخش خصوصی و ... ازجمله مسائلی بود که در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن پرداختیم.


ترابی یادآور شد: البته پیش از دیدار با مدیرکل ارشاد، با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز وارد مذاکره شدیم تا امکان حمایت مالی از هنرمندان تئاتر را با اعطای وام‌های کم‌بهره قرض‌الحسنه که در بحث ضامن سخت‌گیری‌های مرسوم را نداشته باشند فراهم کنیم و منتظر نظر مساعد شهردار اصفهان در این خصوص هستیم.


این هنرمند تئاتر با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط سختی که بر تئاتر اصفهان حاکم بود را سخت‌تر کرده است، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز  تصمیمی دربارۀ بازگشایی سالن‌های تئاتر نگرفته اما طبق خبرهایی که دربارۀ بازگشایی مشروط سینماها به گوش می‌رسد، ممکن است سالن‌های تئاتر نیز با قید شروطی بازشوند. بااین‌همه هنوز هیچ خبر رسمی‌ای دراین‌باره منتشرنشده است.


وی خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرهای مختلف ازجمله اصفهان، برای اینکه رشته اتصالشان را با هنر تئاتر قطع نکنند طی این مدت از طریق فضای مجازی فعالیت‌هایی را انجام دادند و اگرچه دست انجمن هنرهای نمایشی کوتاه بود اما نهادهایی مثل دفتر تخصصی تئاتر با همکاری یونیما و اداره شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دست‌به‌دست هم دادند و فراخوان جشنواره «پرده شیشه‌ای» را در سطح ملی منتشر کردند که به‌نوبۀ خود یک اقدام کم‌نظیر است.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D