پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/10 1403
خبر

هنوز درباره وضعیت جدید اکران به تصمیم نرسیده‌ایم

 

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد که شرایط کل کشور به گونه ای است که هنوز به تصمیم نهایی درباره وضعیت اکران گرفته نشده است.


محمد مهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره تکلیف فیلم‌های اکران نوروزی توضیح داد: شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم، همه تصمیمات ما را به حالت تعلیق در آورده است و تا روشن شدن شرایط کلی کشور و بازگشتن به وضعیت عادی نمی توان دقیقا گفت چه باید کرد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا برای همه بخش‌های جامعه از جمله سینما، بحرانی غیرقابل پیش‌بینی بوده است. ما قبل از این اتفاقات نظام‌نامه‌ای را برای اکران سال ۹۹ سینما آماده کرده و طبق آن اکران فیلم‌هایی نوروزی را نیز مشخص و اطلاع رسانی کردیم اما در حال حاضر شرایطی که پیش آمده نیاز به تصمیم‌گیری متناسب با زمان خودش را دارد.

طباطبایی نژاد درباره امکان تعلیق اکران‌ نوروزی نیز بیان کرد: فیلم‌هایی در هفته اول اسفند اکران خود را شروع کرده و فیلم‌هایی نیز برای اکران نوروزی انتخاب شده بودند که نتوانستند اکران شوند در نتیجه لازم است با همکاری صنوف سینمایی اعم از سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینمایی، پس از بازگشایی سینماها به جمع‌بندی جدید و مورد توافق اهالی سینما برسیم.

وی اضافه کرد: طبیعی است که با شرایط پیش آمده تغییراتی در تصمیم‌گیری ما برای اکران به وجود خواهد آمد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که سازمان سینمایی چه تمهیداتی درباره خسارت‌های وارد شده بر فیلم‌ها و سینماداران اتخاذ کرده است، تشریح کرد: بحث‌هایی در شورای مدیران سازمان انجام شده است. خسارت وارد شده تنها برای سینماداران نیست بلکه همه مجموعه سینما متحمل این خسارت شده‌اند. به هر حال شیوع ویروس کرونا در سرتاسر کشور همه مشاغل را دچار آسیب کرده در نتیجه باید به تصمیم جمعی‌ برسیم که قابل اجرا باشد تا نگرانی اهالی سینما برطرف شود.

طباطبایی نژاد در پایان تاکید کرد: شرایط پیش رو، شفاف و قطعی نیست به همین دلیل ما هم هنوز به تصمیم قطعی نرسیدیم اما سازمان سینمایی، طرح‌های مختلفی را در مورد کمک و تسهیل شرایط اکران بررسی کرده است و به طور مداوم هم جلسات برگزار می‌شود تا به طرحی برسیم که مورد توافق همه اهالی سینما و صنوف باشد.   



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D