پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/9 1403
خبر

۷ فیلم اکران نوروزی مشخص شدند

 


«شنای پروانه» ساخته محمد کارت، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «لاله» از اسداالله نیک‌نژاد، «بازیوو» ساخته امیرحسین قهرایی، «پسرکشی» کار محمد هادی کریمی و «زن‌ها فرشته‌اند» از حسین فرحبخش، در تعطیلات نوروز ۹۹ روی پرده می‌روند.



محسن امیریوسفی، رییس شورای صنفی نمایش که در جلسه ۵ اسفند ماه شورای اکران نوروزی در وزارت ارشاد حاضر شده بود، با بیان این مطلب گفت: «نتیجه شورای اکران نوروزی که با حضور سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد (مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی)، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، محمود اربابی (نماینده رئیس سازمان سینمایی)، محمدرضا فرجی و اینجانب به عنوان رییس شورای صنفی نمایش برگزار و اسامی فیلم‌های اکران نوروزی اعلام شد.


بر این اساس، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «لاله» از اسداالله نیک‌نژاد، «بازیوو» ساخته امیرحسین قهرایی، «پسرکشی» کار محمد هادی کریمی و «زن‌ها فرشته‌اند» از حسین فرحبخش، در تعطیلات نوروز ۹۹ روی پرده می‌روند.


به گفته‌ امیریوسفی، پیش از این هم فیلم «خوب،بد جلف ۲» به عنوان اکران نوروزی در سرگروهی سینما آزادی اکرانش مشخص و آغاز شده است.


او درباره تاریخ آغاز اکران نوروزی و در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای سینماها برای ضایع نشدن حق فیلم‌های فعلی ممکن است، اکران نوروزی با تاخیر آغاز شود؟ گفت: «تصمیم‌گیری درباره این موضوع و زمان آغاز اکران نوروزی به جلسه شورای صنفی نمایش برمی‌گردد.»


امیر یوسفی در پاسخ به اینکه آیا فیلم رزروی برای اکران نوروزی مشخص شده است، گفت: «اگر هرکدام از شش فیلمی که برای اکران نوروزی مشخص کردیم به دلایلی برای اکران آماده نشوند، دو فیلم رزرو مشخص شده‌اند که اسامی آن ها نزد ما محفوظ است و جایگزین خواهد شد.»


رییس شورای صنفی نمایش در پاسخ به اینکه چه تعداد فیلم متقاضی اکران نوروزی بودند و براساس چه معیاری این فیلم‌ها انتخاب شدند،مطرح کرد: «تعداد زیادی فیلم بودند در حدود ۳۰ فیلم اما معیار تصمیم‌گیری ما، براساس عدالت بین پخش و نوع فیلم‌ها (چیدمان نوع فیلم‌ها از لحاظ ژانری) بود.»



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D