پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
02/6 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

یازده روز تا دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان‌/نیکی کریمی با «آتابای» آمد

  

در سینمای ایران و جهان بازیگران بسیاری بوده‌اند که در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود به سمت کارگردانی سوق پیدا کرده‌اند. برای مثال کلینت ایستوود، رابرت ردفورد و رابرت دنیرو به عنوان معروفترین چهره‌های این حوزه هستند. اما نکته جالب اینجاست که همه این سینماگران در حوزه کارگردانی نیز همانند بازیگری توانستند به کیفیت بالایی در کارشان دست پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، این بار اما با وجود اینکه در سینمای ایران چندان نمونه‌های موفقی مشاهده نشده است، نیکی کریمی با «آتابای» در قامت یک کارگردان ظاهر شده است و به نظر میرسد یکی از متفاوت ترین تجربه های کارگردانی را در جشنواره سی هشتم شاهد باشیم.

نیکی کریمی تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته است و همین موضوع باعث شده تا در زمینه کارگردانی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

جواد عزتی در «آتابای» برای نخستین بار به زبان ترکی ایفای نقش می‌کند و با هادی حجازی‌‌فر، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و مه‌لقا می‌نوش هم بازی شده است.

«آتابای» نام طایفه‌ای از ترکمانان ساکن ایران است و پنجمین ساخته سینمایی نیکی کریمی پس از فیلم‌های «یک‌شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» است که تابستان امسال در خوی جلوی دوربین رفت و قرار است نخستین‌بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شود.

منتقدان معتقدند این کار نیکی کریمی که بنظر متفاوت می‌آید، بتواند هم در جشنواره هم در سینمای ایران کار قابل تحسینی باشد.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D