پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر

برنامه سانس های امروز
01/31 1403
خبر / اخبار جشنواره فجر 98

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر؛ «آتابای» ساخته نیکی کریمی

آتابای پنجمین فیلم نیکی کریمی پس از فیلم‌های «یک شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» است که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می آید.

 آتابای پنجمین فیلم نیکی کریمی پس از فیلم‌های «یک شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» است که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می آید.
هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و مه‌لقا می‌نوش بازیگران انتخابی نیکی کریمی در این فیلم هستند.
در خلاصه داستان فیلم آمده: کاظم آتابای چهل ساله به همراه پدر و خواهر زاده اش در پیرکندی زندگی می‌کند و ...

«آتابای» که فیلمنامه آن به قلم هادی حجازی‌فر و بر اساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده، می تواند یکی از شانس های سیمرغ بلورین و بازیگری مرد و زن و موسیقی جشنواره سی و هشتم باشد.
حسین علیزاده آهنگسازی که تابحال نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی و برنده ۴ سیمرغ بلورین موسیقی متن در جشنواره های فیلم فجر شده بود آهنگسازی این فیلم را برعهده دارد و با این فیلم بار دیگر شانس خود را در جشنواره فجر امسال امتحان میکند.
این فیلم سینمایی در خوی یکی از شهرهای تاریخی استان آذربایجان غربی فیلمبرداری شده است. بخش‌هایی از فیلم سینمایی «آتابای»، به زبان ترکی است و «جواد عزتی» در تجربه‌ای متفاوت و سخت، برای اولین بار به زبان ترکی ایفای نقش کرده است.
نیکی کریمی تنها کارگردان زن جشنواره فجر امسال است. آخرین فیلمی که از نیکی کریمی در مقام بازیگر در سینما اکران شد، «آستیگمات» بود. او در شبکه نمایش خانگی هم سریال «ممنوعه» را داشت.



لطفا جایگاه خود را انتخاب کنید

B C A E D